arrow_upward
Convenis

Prepara la prova de l'especialitat d'infermeria familiar i comunitària amb l'AIFICC

El COIGI ha signat juntament amb l'AIFICC un conveni de col.laboració perquè les infermeres i els infermers que es presentin a la prova excepcional de l'especialitat d'infermeria familiar i comunitària es puguin preparar amb el CURS D'ACTUALITZACIÓ PRÀCTICA EN INFERMERIA FAMILIAR I COMUNITÀRIA FAECAP.

2a. edició del concurs de fotografia "La infermera la teva aliada per deixar de fumar"

Des de l'1 d'abril fins el 21 de juny de 2019 pots participar-hi. Comparteix una imatge, un vídeo, una frase, una experiència o aprenentatge, un repte, un desig relacionat amb com ajudes a prevenir les malalties del tracte respiratori relacionades amb el tabac

El Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya ha publicat el document “Estàndards de coneixement en el Grau d’Infermeria pels àmbits d’interacció”.

Aquest document elaborat pel Col·legi d’infermeres i Infermeres de Barcelona i adoptat pel Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya, conté la llista de medicaments, subjectes o no a prescripció mèdica, que s’ha pogut constatar formen part de la pràctica infermera habitual en l’àmbit de cura de ferides, estomes, dolor i emergències. En el document s’evidencia el curs, l’assignatura i la universitat on es proporciona la formació en el Grau d’Infermeria. Aquest treball respon als requeriments d’identificació dels estàndards de coneixement que exigeix el projecte de Decret pel qual es regulen les condicions i les normes d’organització per a l’exercici de la indicació, ús i autorització de dispensació de medicaments i productes sanitaris d’ús humà per part de les infermeres i els infermers, elaborat des del Departament de Salut i en tràmit d’aprovació.

XX JORNADA DE VACUNES A GIRONA (Dijous, 30 de maig del 2019, 9h. Sala d'actes de l'EspaiCaixa de Girona)

Aquest any 2019 celebren la vintena edició de la Jornada de Vacunes a Girona. En aquesta jornada es repassà el Manual de Vacunacions editat pel Departament de Salut l’any 2018. Dedicaran una taula a la vacuna triple vírica amb un especial èmfasi a la interpretació de l’evolució dels resultats serològics en persones vacunades. També parlaran de les eines jurídiques de què disposem en les situacions de reticències a la vacunació, partint de la sentència judicial arran d’un cas real que s’ha donat aquest any. La jornada es tancarà, amb el que ja s’ha convertit en “un clàssic” a aquestes jornades: resolucions de casos pràctics en la vacunació

rss feed

El Consell Català presenta al.legacions al Projecte de decret de la prescripció infermera El Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya ha publicat a la seva web l’escrit formal d’al·legacions al Projecte de decret de regulació del procediment d’acreditació de les infermeres i infermers per a l’exercici de la indicació, ús i autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris d’ús humà, amb la finalitat de millorar-ne algun aspecte.

Catalunya s’adhereix a la campanya Nursing Now

rss feed

La consellera de Salut, Alba Vergés, va presidir dijous 14 de febrer, l’acte de signatura de l’adhesió a la campanya Nursing Now acompanyada per la Degana del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya, Núria Cuxart, i la directora general d’Ordenació i Regulació Sanitària del Departament de Salut, Maria Sardà i la directora executiva d’aquesta campanya, Barbara Stilwell.

L’OMS inicia els tràmits per designar l’any 2020, l’any de les infermeres i les llevadores

rss feed

L’Assemblea Mundial de la Salut de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), que tindrà lloc el proper mes de maig, decidirà si el 2020 serà l’any de les infermeres i les llevadores.

Coincidint amb el bicentenari del naixement de Florence Nightingale, el director general de l’OMS, Tedros Adhanom ha donat suport a la proposta del que el Consell Internacional d’Infermeres (CIE) ha presentat durant la 144ª reunió del seu Consell Executiu, celebrat el passat 1 de febrer, Adhanom ha recordat “el paper vital que, en les darreres dècades, han desenvolupat les infermeres i les llevadores en tots els seus èxits i acompliments per millorar la salut de tots els habitants del món.

Per la seva banda, Annette Kennedy, presidenta del (CIE) ha manifestat que si s’aconsegueix que el 2020 sigui l’any de la professió infermera i de l’especialitat de llevadores, s’aconseguirà una empenta molt important per seguir lluitant pel desenvolupament professional de les infermeres arreu del món, així com millorar el perfil social i polític y la visibilitat infermera. Kennedy ha afegit que el reconeixement també permetria conscienciar sobre la necessitat de contractar suficients infermeres per atendre tota la població, aconseguir la millor formació possible i apostar per les especialitats.

Girona, 6 de febrer del 2019